Zasklení díla je velmi důležité a v konečném podání má nezaměnitelný efekt. V tomto článku se podíváme, jak velký rozdíl může být při použití různých druhů skel v rámování.

Sklo v minulosti

Sklo se v rámování obrazů používá od nepaměti a určitě jen tak nevymizí. V posledních letech došlo na trhu k značnému posunu ku prospěchu zákazníka. Dávno jsou pryč doby, kdy jsme se setkávali v rámování s nabídkou dvou základních skel - čirého a antireflexního.

Výběr vhodného skla

U nás se setkáte s širokou nabídkou skel vhodných pro rámování. Snažíme se zákazníkovi vždy vysvětlit rozdíl a vhodnost použití daného skla. K tomu, jaké sklo zvolit na obrázek, je třeba mít určité zkušenosti s rámováním, intuici. V neposlední řadě je důležitý osobní kontakt při konzultaci se zákazníkem. Těžko budeme nabízet muzeální sklo s plným UV filtrem na bezcenný, pomačkaný a poškrábaný plakát a naopak - na originální výuční tovaryšský list z přelomu 19. století zase nabízet obyčejné sklo nebo antireflexní glamatt.

Typy skel

Skladem běžně nabízíme 4 základní typy skla a 2 plexiskla. Dalších 6 položek je možných na objednávku po konzultaci o vhodnosti na daný projekt. Detailní informace o nabídce skla najdete zde.

1. Obyčejné sklo - nepříliš vhodné pro rámování.

klady zápory
  • nízká cena
  • nízká UV ochrana
  • způsobuje zrcadlení

2. Antireflexní sklo - nepříliš vhodné pro rámování. 

klady zápory
  • Nezpůsobuje zrcadlení
  • Nízká UV ochrana
  • Horší podání barev
  • Hrubý povrch skla

3. Sklo s 97% prostupností a částečným 70% UV filtrem - vhodné pro rámování.

klady zápory
  • Perfektní prostupnost
  • Částečná ochrana UV
  • Nezpůsobuje zrcadlení
  • Vyšší cena

4. Sklo s 99% ochranou před UV, 97 % prostupnost světla a 1% zbytkový odraz - velmi vhodné pro rámování. 

klady zápory
  • Perfektní prostupnost         
  • Plná UV ochrana
  • Nezpůsobuje zrcadlení 
  • Vysoká cena

 

Pokud máte obrázek, na němž vám alespoň trochu záleží, doneste ho do obchodu zabývajícím se rámováním obrazů. Rádi vám s vhodným výběrem skla poradíme.